fredag den 5. februar 2010

Fint nymalet gammelt bord.

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få hentet det gamle bord, vi købte på bagagerums marked i Viborg sidste sommer for sølle 50 kr..
Problemet var, at det skulle repareres før vi kunne male det, det trængte til at blive afsyret, da der var mindst 4 lag maling på.
Men når man er lidt sød ved Kenneth og nusser ham bag øret, så vil han næsten alt for mig....
Så nu er det afsyret, tørret og slebet og malet med hvid vægmaling, som vi altid bruger, da vi syntes det bliver flottere end lakmaling og så koster det næsten ingen penge.
Når vi har malet med vægmaling ( ikke alt for glansfuldt max glans 5-7 ) sliber Kenneth det med fint sandpapir, hvor efter det blir aftørret med en ren klud og så giver vi det en mat vandbaseret lak.
Det er lige som om møblet blir mere levende...
Og hvis du er rigtig økonomisk køber du bare en farveprøve i den farve du ønsker.
De koster ca 25 kr hos de forskellige farvehandlere...


3 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet flot..! Og så for en 50'er.. :-) Jeg elsker at finde sådan nogle ting og så få det til at ligne en million. Velkommen på min blog forresten :-)

    SvarSlet
  2. Fantastisk bord, det ligner det gamle tobaks bord jeg har stående fra min bedstefar:0)
    Den slags loppemarkeder har vi desværre ikke heroppe mere. Altså til de priser... Og på genbrug ved de bestemt godt hvad de vil have for sagerne.
    1000 tak for servietterne, jeg klipper og klipper... Dejligt du havde klippet nogen for, så jeg kunne se hvordan;0)
    Knus

    SvarSlet
  3. sikke en lækker blog du har her - hvert billede oser af sommer. Smuk balance mellem afslappet og stilligt.

    Mange hilsner
    Malou - http://www.creakids.dk - legetøj til børn

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.