søndag den 20. juni 2010

Duften siger alt...

Idag har vi gjort rent i begge stuer, her dufter herligt af rengøring og skuret gulve.
Før i tiden lå vi på alle fire og skrubbet gulvet med en stiv gulv børste.
Men nu har vi fundet en meget nemmere måde.
Vi laver en blanding med varmt vand og ca 2 dl lud sæbe.
Så tager Kenneth gulvskrubben og skrubber gulvet rigtig godt og længe med rigeligt af sæbevand et stykke af gange.
Bagefter tørrer han op med gulvkluden.
Så har vi de reneste gulve og det tager kun den halve tid.
Det eneste vi mangler, før vi er helt færdig ,er alle vores puder og tæpper som allesammen skal vaskes.
Der er efterhånden mange, så vaskemaskinen kører på fulde drøn...
I morgen er det køkkenet der står for tur.
Det er ikke så slemt, vi har nemlig ryddet op i skabene i sidste uge:0)
Håber i har haft en dejlig weekend allesammen:0)






11 kommentarer:

  1. Hvor dejligt - gid det var mig ;0)

    SvarSlet
  2. Hej, hvor dine billeder også bare "dufter" af hygge. Skønt, når man har fået gjort grundigt rent. Jeg nyder også selv, når jeg får det gjort herhjemme. Ja, vi må håbe, at vejret holder,som de har lovet. Hilsen Jette

    SvarSlet
  3. Nydelig hus du har <3
    Ønsker deg en god natt!
    klem Tove

    SvarSlet
  4. Hei og takk for hilsen.Bloggen din er virkelig en hyggelig overraskelse.Nydelig interiør.Takk for tips om rengjøring av gulv.Har ikke hørt om lutsåpe,men dette skal jeg undersøke nærmere.Ønsker deg en fin uke.kLEM

    SvarSlet
  5. Hej Susi! Du har da travlt, hvad:) Hvor er du bare flittig - her i huset er alt kaos efter en aktiv weekend med 3 små børn... Nå, men tak for tippet med at male striber - jeg havde også tænkt på muligheden, og efter din anbefaling så tror jeg at jeg prøver den metode. Så kan jeg også få striberne i nøjagtig den farve og bredde som jeg vil:) Ha' en dejlig uge! Knus; Heidi

    SvarSlet
  6. Hej Susi,
    Jamen, der ser altid så fint og rent ud hos dig. Det gør det bestemt ikke her og bestemt ikke i dag, men det må vente for haven kalder. :-)
    Jeg gør på samme måde med gulvene. Hårdt med godt. :-)
    Dejlige billeder igen.
    Ha´en rigtig fin uge
    Knus Birgitte.

    SvarSlet
  7. Hej Susi..:-)

    Her har den stået på rengøring hele dagen både oppe hos mig selv og nedenunder hos de unge.
    I går holdt min datter og mig på i haven i 7 timer,jeg var meget spændt på om jeg kunne komme ud af sengen i morges..:-)
    Du spurgte om hvad den hedder min nye Træpæon...det er en Paeonia Suffruticosa "Hanakisoi".
    Og den hvide Clematis er en gruppe 2 og den pink er gruppe 3.

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  8. Du er hjertelig velkommen til å komme hit og skrubbe mine gulv når du er ferdig hos deg selv - jeg har skrubb ;-) He he! Det er så godt å sette seg ned etter at man har vaska og rydda :-)

    Ha ei flott uke og klem fra Siv

    SvarSlet
  9. Du har det så koselig ;))
    ønsker deg en riktig så god sommer ;:))
    klem fra meg ;))

    SvarSlet
  10. Uha hvor er det skønt med sådan en gang rengøring, man kan næsten dufte det på billederne. Rigtig god fornøjelse med køkkenet. Når du er færdig har jeg også et køkken som kunne trænge.....hi hi:))

    SvarSlet
  11. Tak for alle de søde hilsner.
    Nu varer det ikke så længe før rengøringen er overstået.
    Så kan jeg begynde i haven.
    Men så kan man jo få lidt sol imens:0)
    Håber i alle nyder solen i disse dage.
    Knus Susi

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.