torsdag den 23. december 2010

Hjemmelavet rødkål.

Så er den hjemmelavet rødkål klar.
Har lavet den efter en opskrift fra bladet Kiwi.
Det eneste jeg har ændret er eddiken, den skiftede jeg ud med Claus Meyer´s kirsebæreddike.
Ellers har jeg fulgt opskriften, som er super nem.
I får den lige her, hvis ikke i har lavet den endnu, kan i nemlig sagtens nå det.

Hjemmelavet rødkål.

½ rødkål
2 spsk smør
1 kanelstang
½ appelsin 2 spsk sukker
1 spsk eddike
1 rødløg
1 madæble
ribsgele

Fremgangsmåde.
Skær rødkålen i lange strimler, hak løg, æbler og appelsiner i mindre stykker.
Kom smør i en gryde og smelt den.
Tilsæt kanelstangen, løg, æble og appelsin samt rødkål og rør det godt sammen i gryden i 2 min, til alt er stegt en smule.
Tilsæt eddike, sukker og vand til kålen er ½ dækket.
Lad kålen koge i en time, men skrue ned for varmen, så den ikke bliver smattet.
Smag kålen til med ribsgele, salt og peber og evt. lidt mere sukker, hvis du vil have en sødere rødkål.



5 kommentarer:

  1. Mums!
    Glædelig jul til dig og dine :)

    SvarSlet
  2. Svinger en rask tur innom for å ønske deg en riktig god jul! Håper du får kost deg masse med familen din, nyyyt juledagene:))Naam, høres deilig ut!
    Juleklemmer fra Linda

    SvarSlet
  3. Så har jeg lavet rødkål efter din opskrift. Mums - glæder mig til at nyde den i morgen ;-)
    glædelig jul

    SvarSlet
  4. Lækkert, fin opskrift!

    Ønsker dig en rigtig glædelig jul!

    Kram
    Helle:))

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.