søndag den 7. august 2011

Verdens nemmeste brød.




Jeg har endelig fået mod på at bage "verdens nemmeste brød",
som jeg skrev om i et af mine tidligere indlæg.
I opskriften står der, man kan bruge en gammel jerngryde eller en stegso.
Men jeg har brugt Ultra Pro fra Tupperware og den er bare skabt til dette brød.
Tror aldrig!! jeg har bagt en brød med så sprød en skorpe uhmmm...
Det blev serveret med en Fransk Brie og Chilimarmelade, det var ik´så ringe enda.
På billederne kan i se fremgangs måden, efter dejen har hævet i 12 timer.






Sådan ser det ud inden det får de sidste 15 min uden låg.


Her har jeg tilføjet lidt valnødder, det giver et lidt mørkere brød.
Smager kanon godt.



12 kommentarer:

  1. Juuhuuuu, så er der brød.
    Det kan godt være det er "Verdens nemmeste" brød, men det har da givet dig lidt problemer i dag..... Tak fordi du ikke opgav, for jeg elsker dine indlæg.
    Knus Anette

    SvarSlet
  2. Mmh, det ser lækkert ud!! :)
    Men hold da op! 12 timer er sørme da ikke så lidt!

    SvarSlet
  3. Det brødet så veldig, veldig godt ut!
    Fredrikke :O)

    SvarSlet
  4. Verdens enkleste brød, det høres meget oppløftende ut! Jeg liker alt som lover at det er enkelt... og dette så også veldig veldig vellykket ut!

    SvarSlet
  5. MUMS! Det ser lækkert ud og er nemt at lave..Velbekomme ;-)

    SvarSlet
  6. Hvor ser det lækkert ud!
    Tror da lige jeg skal ud og smække en dej sammen til at bruge imorgen :0)

    SvarSlet
  7. Uhm, det ser dejligt ud. Der er ikke noget som langtidshævet brød :)

    SvarSlet
  8. Mums ... det ser lækkert ud :) Og så med brie og marmelade til.. Det var bestemt også lige været igår til friskbagt brød. Det vil jeg da også prøve..
    Knus Tina

    SvarSlet
  9. Mums... kan lige forstille mig hvordan duften af nybagt brøde spreder sig i køkkenet:) Håber du havde en hyggelig fredagaften, med knækbrød og te!..tak for din hilsen på min blog!
    Kh.Mette

    SvarSlet
  10. Uhm, jeg kan næsten dufte det :)

    SvarSlet
  11. Varmer du UltraProen op før du putter dejen i?
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgit

      Nej! Det gør jeg ikke ❤️
      Knus Susi

      Slet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.